در این بخش ما به معرفی ، تاریخچه و نحوه انتخاب فارسی بر مناسب می پردازیم

 .اره فارسی بر یک ابزار بسیار مفید برای بهبود فرایند کار با چوب است. در مجموعه زیر از نکات و بررسی ابزار فارسی بر تا نکات آموزشی و ایمنی در مورد این وسیله کارگاهی بیاموزید

برای شناخت این دستگاه باید اول با کاربرد آن سپس با اجزای دستگاه آشنا شویم 

    کاربرد فارسی در تمام مصارف نیمه صنعتی و صنعتی که راحت تر عنوان کنیم تمامی مواردی که شما با چوب سر و کار داسته باشید و نیاز به برش های دارای زاویه داشته باشید مصرف دارد .
اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

حالا منظورمون از فارسی بر چیه


    به نوع برش این دستگاه ها که به ترکیب برش افقی و عمودی به زاویه 45 درجه ایجاد می نمایند به اصطلاح فارسی زدن و به دستگاه فارسی بر می گویند .

برش فارسی بر

از اینجا به بعد برای درک بهتر و انتخاب دستگاه مناسب باید با انواع فارسی بر آشنا بشویم .

فارسی بر ها به دسته بندی های زیر تقسیم می شوند .

  1 فارسی بر ثابت

  2- فارسی بر کشویی { این دسته بندی خود نیز به دو دسته بندی ، تک جهت 45 درجه و دو جهت 45 درجه تقسیم می شود . }

در این لحظه با مختصر اطلاعاتی که از موارد بالا دریافت کردیم و موارد مصرف زیر میتوانید دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب نمایید .

تفاوت اره فارسی بر ثابت و متحرک

انتخاب فارسی بر مناسب .

   برای موارد مصرف سبک ( عمدتا قطعات در کارگاه برش خورده یا به برش های عجیبی و غیر عرف نیاز ندارد) و عمدتا جهت نصب قطعات در پرويه های سیار و خارج از کارگاه یا در کارگاه های کوچک از دستگاه فارسی بر ثابت به علت سبک بودن وزن و قابل حمل بودن استفاده می شود . 

   برای مصارف نیمه صنعتی تا کارگاهی از دستگاه های فارسی بر کشویی جهت سهولت کار در اجرای قطعات خام و قطعات بزرگ تر استفاده و بسته به نیاز پروژه دسنگاه ها از تک جهت 45 درجه ( فک دستگاه از یک سمت قابلیت خم شدن و فارسی بری را دارد ) تا دو جهت 45 درجه ( فک دستگاه از دو سمت قابلیت خم شدن و فارسی بری دارد ) انتخاب می شود .
این انتخاب فقط بسته به بودجه و میزان بهره وری مورد نیاز کارگاه داشته و انتخاب بین تک جهت و دو جهت در کیفیت کاری دستگاه تغییری ایجاد نمی نماید.

فارسی بر تک جهت و دو جهت

 

تمامی فارسی بر ها دارای سایز تیغه مختلف بوده که در تمامی مدل ها بسته به عمق برش مورد نیاز از بین تیغه های 185 تا 300 شما قادر به انتخاب می باشید .

سایز برش تیغ اره فارسی بر



 

 

 

 

 

 

 

 

تا اینجا مواردی مطرح شد که به صورت خلاصه وار با اون بتونیم هم اطلاعاتمون رو بالاتر ببریم هم بتونیم ابزار مورد نیازمون رو انتخاب کنیم .

از این قسمت به بعد اطلاعاتمون رو میخوایم قدری فنی تر و ریز تر بشیم در موارد اگر دوست داشتید در ادامه نیز با ما همراه باشید .








نکات فنی و ایمنی

 

صبر کنید تا تیغه به سرعت کامل برسد

اولین باری که کلید اره برقی را فشار می دهید، برای یک تجربه شگفت انگیز آماده باشید. با بالا رفتن سرعت تیغه اره تکان می خورد و ناله می کند. قبل از شروع برش، گوش کنید که تیغه به حداکثر سرعت برسد. سپس تیغه را به آرامی و پیوسته از طریق تخته پایین بیاورید تا برش کامل شود. کالسکه اره را در این موقعیت پایین نگه دارید و سوئیچ را رها کنید، اجازه دهید تیغه قبل از بالا بردن کامل متوقف شود. تا زمانی که چرخش تیغه متوقف شود، قطعه کار را محکم بگیرید.

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مناطق خطر را علامت گذاری کنید
خطوط قرمز را روی تخت و حصار اره خود بکشید تا منطقه "بدون دست" را نشان دهد. خطوط را 7 اینچ از 10 اینچ بکشید. تیغه ها و 8 اینچ از 12 اینچ. تیغه ها

از بلوک های توقف برای برش های تکراری استفاده کنید
دو بلوک چوب را به پایه اره میتر پیچ کنید تا به عنوان پایه ای برای برش های مکرر به همان طول عمل کند. بلوک پایینی را حدود 1/2 اینچ به عقب برگردانید تا اگر خاک اره یا تراشه های چوب روی آن انباشته شوند، بر طول برش تأثیری نگذارند.

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک جیگ برای نگه داشتن تاج ها و یاروها بسازید
برای نگه داشتن قالب های تاج در زاویه مناسب یک جگ بسازید. یک تکه از قالب خود را وارونه در جیگ قرار دهید و موقعیت استاپ را علامت بزنید. استاپ را به جیگ بچسبانید. همه بست ها را دور از مسیر تیغه قرار دهید. جیگ را با 3/4 اینچ وصل کنید. از سوراخ های حصار اره میتر پیچ می زند. میترها را با قالب گیری تاج وارونه ببرید.

اره فارسی بر

از Shims برای اصلاح میتر استفاده کنید
با قرار دادن یک شیلنگ لاغر (1/16 اینچی یا کمتر) روی قسمتی از حصار که دورتر از تیغه قرار دارد، شکافی را در بالای میتر ببندید. قالب را محکم روی شیلنگ و روی حصار نزدیک تیغه بکشید. در حالی که برش را انجام می دهید، آن را در این حالت نگه دارید. احتیاط: انگشتان خود را حداقل 6 اینچ از مسیر تیغه نگه دارید. نیمه دیگر میتر را با همین روش کوتاه کنید. از همان شیم استفاده کنید و آن را با همان فاصله از تیغه قرار دهید. تیغه را به آرامی از روی چوب بیندازید تا برش های نازک تراشیده شود.

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایه میتر اره درست کنید
از 8 فوت استفاده کنید. 2x4s برای پایه. یک تکه تخته سه لا را با عرض حدود 16 اینچ و طول اره میتر برش دهید و آن را به 2x4s پیچ کنید. بلوک‌های 2×4 را پاره کنید تا قسمت بالایی 1×8 را با بستر اره پشتیبانی کنند. بلوک ها را به 2x4s بلند پیچ کنید. سپس اکستنشن های تخت 1×8 را به بلوک ها پیچ کنید.

پایه اره فارسی بر

اره میتر را با لیزر تقویت کنید
اگر آن راهنماهای برش لیزری را روی اره‌های میتر دیده‌اید و نمی‌دانید که آیا می‌توانید یکی را به اره قدیمی خود اضافه کنید، دلتان بنشیند. این امکان پذیر است، و خیلی گران نیست. راهنما در کنار تیغه قرار می گیرد و واشر بیرونی را جایگزین می کند. هنگامی که اره شروع به کار می کند، راهنما پرتو لیزری را شلیک می کند که دقیقاً محل قطع تیغه را نشان می دهد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک تخته پهن را با اره میتر برش دهید
در این ویدئو، کارشناس نجاری The Family Handyman، مارک پترسن، به شما نشان می دهد که چگونه تخته هایی را که پهن تر از آنچه اره میتر شما برای آن طراحی شده است برش دهید.

اره فارسی بر

یک بلوک توقف تنظیم کنید
کارشناس نجاری Family Handyman، مارک پترسن، به شما نشان می دهد که چگونه یک بلوک توقف برای اره میتر خود راه اندازی کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید. اکنون ویدیو را تماشا کنید.

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک نرده چوبی برای برش قطعات کوچک اضافه کنید
بریدن قطعات کوچک یکی از چالش برانگیزترین و خطرناک ترین عملیات بر روی اره برقی است. شما هرگز مطمئن نیستید که قطعه به کجا ختم می شود. معمولاً با افتادن به تیغه چرخان تبدیل به یک پرتابه پرسرعت می شود. اما راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد. حصار کمکی کمک می کند تا برش به عقب برنگردد و متوقف کردن تیغه باعث می شود که دندان ها نتوانند آن را بگیرند.

اره فارسی بر

ما کنترل‌های اریب در دسترس را دوست داریم
چهار اره ارزان قیمت فقط به یک جهت کج می شوند و همگی از یک اهرم یا دستگیره در پشت اسلایدها استفاده می کنند که برای کج کردن اره آن را شل می کنید. در این ارزیابی برای یافتن بهترین اره میتر، هیچ کدام بهتر یا بدتر از دیگران نیستند. از میان اره‌های شیب‌دار دوگانه، بوش برای سهولت استفاده برنده واضحی است. رها کننده شیب به راحتی در جلوی دسته قرار دارد. همه اره ها از شما می خواهند که عملیات دوم را برای کج کردن اره در جهت مخالف انجام دهید. بار دیگر، بوش به دلیل قرار دادن این کنترل در جلو متمایز است. DeWalt به دلیل قرار دادن کنترل اریب در بالای ریل ها و آزاد کردن شیب در هر دو طرف، مقام دوم را در این رده کسب کرد. ماکیتا و هیتاچی دارای دستگیره هایی در پشت ریل هستند.

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ما سوئیچ های دوسویه را ترجیح می دهیم
مهم این نیست که شما راست دست هستید یا چپ. شما باید بتوانید اره را با هر دو دست کار کنید زیرا دسترسی به تیغه امن نیست. کارکردن اره های Craftsman و Kobalt با دست چپ دشوار است زیرا دکمه قفل برای استفاده در سمت راست قرار داده شده است. ما سوئیچ هایی مانند سوئیچ هایی که در شیکاگو، ریوبی و دیوالت یافت می شوند را ترجیح می دهیم که دکمه قفل ندارند. حداقل قفل‌های اره‌های بوش و ماکیتا را می‌توان با هر دو دست در این آزمایش فشار داد تا بهترین اره میتر را پیدا کنید.

اره فارسی بر

آیا چهار ریل بهتر است؟
ماکیتا تنها اره با دو جفت ریل است. ماکیتا ادعا می کند که این کار استحکام را افزایش می دهد و اره را فشرده تر می کند. ما نمی‌توانیم ادعای سفتی را تأیید کنیم، اما اره برش‌های فوق‌العاده صافی ایجاد می‌کند. طول کل جلو به عقب حدود 6 اینچ کوتاهتر از بوش است. با این حال، رد پای از جلوی پایه تا پشت سرسره کشیده تقریباً مشابه دیوالت در این ارزیابی بهترین اره چرخشی است.

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویژگی های دیگر که ارزش جستجو را دارد
محافظ تیغه ای که به راحتی قابل مشاهده است. این یک دردسر واقعی است که مجبور شوید هر بار که برشی ایجاد می کنید محافظ تیغه را بلند کنید تا تیغه را با علامت تراز کنید. این تنها کاری است که شما باید با همه اره های تک اریب و هیتاچی انجام دهید. هیچ یک محافظ تیغه ای ندارد که ما دوست داریم. اره های Bosch، DeWalt و Makita همگی دارای محافظ تیغه های عالی با دید خوب هستند.
یک تیغه با کیفیت اره های ماکیتا، بوش و هیتاچی با تیغه های عالی عرضه می شوند. بقیه اره ها از ارتقای بهره مند خواهند شد که بسته به کیفیت شما را از 40 دلار به 90 دلار بازگرداند.
کنترل های بصری بدون حقه. ما فکر می کنیم که باید بتوانید به سمت یک اره بروید و نحوه استفاده از آن را بدون مطالعه دفترچه راهنما بیابید. استفاده از اره های تک مخروطی آسان است. از میان اره‌های دو طرفه، هیتاچی و دی‌والت به‌عنوان شهودی‌ترین اره‌ها متمایز هستند.
تعویض آسان تیغه اگرچه تعویض تیغه ها کاری نیست که اغلب انجام دهید، ما اره هایی را ترجیح می دهیم که این کار را آسان می کنند. ماکیتا برای آچار تعویض تیغه فضای ذخیره‌سازی داخلی فراهم می‌کند و فرآیند تعویض تیغه سریع و شهودی است.

تیغ اره فارسی بر

بهترین تیغه اره برای تریم
حتی بهترین نجار هم نمی تواند یک مفصل محکم را با تیغه اره کسل کننده برش دهد. روی یک تیغه تریم کاربید خوب برای جعبه میتر برقی خود سرمایه گذاری کنید. برچسب روی بسته بندی را بخوانید و تیغه ای را انتخاب کنید که برای برش متقاطع روی جعبه میتر برق طراحی شده است. یک تیغه 60 دندانه نازک باعث می شود حتی کم هزینه ترین جعبه میتر مانند یک قهرمان عمل کند.

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نرده های بلند یک ویژگی مفید هستند
مطمئناً، همیشه می‌توانید برای افزایش ارتفاع، تخته‌ای را به حصار خود بچسبانید، اما داشتن یک نرده بلند در مواقعی که به آن نیاز دارید، خوب است. از میان اره‌هایی که بررسی کردیم، ماکیتا و کوبالت بلندترین نرده‌ها را دارند و پس از آن DeWalt و Bosch قرار دارند. ما از قفل های اهرمی و قابلیت تنظیم آسان نرده های ماکیتا خوشمان آمد.

میتر اره ایمنی
استفاده از اره‌های میتر برقی ساده و ایمن هستند، اگر احتیاط‌ها و دستورالعمل‌های ارائه شده را رعایت کنید. برای خواندن و درک آنها وقت بگذارید. در اینجا چند مورد از مهم ترین اقدامات ایمنی وجود دارد:
وقتی تیغه را عوض می کنید یا از آن استفاده نمی کنید، اره را از برق بکشید.
انگشتان خود را حداقل 6 اینچ از مسیر تیغه نگه دارید. برخی از اره ها خطوطی برای نشان دادن منطقه خطر دارند.
هنگام استفاده از اره از عینک ایمنی و محافظ شنوایی استفاده کنید.
در حالی که تیغه در حال چرخش است به زیر آن نروید.
بگذارید تیغه در انتهای هر برش قبل از بلند کردن آن کاملاً متوقف شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قفل کردن میتر در برخی اره‌ها آسان‌تر است در همه اره‌های DeWalt و Makita، میتر را با سفت کردن دستگیره جلو قفل می‌کنید. در DeWalt شما میتر را به سادگی با فشار دادن روی دسته قفل می کنید. این سریع و آسان است. DeWalt همچنین دارای اهرم هایی در دو طرف دسته است که با کلیک کردن به پایین، همه گیره ها را آزاد می کند و به شما امکان می دهد هر زاویه ای را به راحتی تنظیم کنید.

سیستم ماکیتا برای قفل کردن میتر حتی به تلاش کمتری نسبت به نیاز دارد، اما آنقدر منحصر به فرد است که آزمایش کنندگان باید در مورد نحوه استفاده از آن آموزش ببینند.

اره فارسی بر

از گیره روی قطعات کوچک استفاده کنید
اگر بخواهید قطعه ای را کوتاهتر از 7 یا 8 اینچی ببرید، چه می کنید. منطقه هندزفری؟ بهترین راه حل این است که در صورت امکان، طول های کوتاه را از تخته های بلندتر کوتاه کنید. با این حال، زمانی که باید یک قطعه قالب کوتاه را اصلاح کنید، از گیره‌هایی برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید. حصار کمکی با فراهم کردن سطح گیره بهتر برای این کار مفید است. میترهای با کیفیت بهتری دریافت خواهید کرد زیرا قالب نمی تواند از تیغه جدا شود. و از برش بدون دست و ایمن تر مطمئن خواهید شد.

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تنظیم دقیق برش ها
زاویه تیغه را کمی تنظیم کنید تا برش های میتر را به خوبی تنظیم کنید تا محکم شود. تنظیم کننده تیغه را تکان دهید و آن را در موقعیت خود نگه دارید تا زمانی که دسته قفل را سفت کنید.

اره فارسی بر

اجازه دهید تیغه قبل از بلند کردن آن متوقف شود
برش را کامل کنید و سوئیچ را رها کنید. حالا کلید اینجاست. برای ایمنی، اجازه دهید تیغه قبل از اینکه آن را بالا بیاورید کاملاً متوقف شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با بیسبرد سریعتر مقابله کنید
اتصالات مقاوم برای قرنیز عالی به نظر می رسند، اما می توانند زمان بر باشند. به‌جای استفاده از اره مقابله‌ای، یاد بگیرید که با یک اره چرخدار کنار بیایید. این سریعتر است و برای پروفایل های قرنیز معمولی عالی عمل می کند. برای یادگیری نحوه انجام آن اینجا را کلیک کنید.

اره فارسی بر

پشتیبان گیری از قطعات کوچک و ظریف
برای جلوگیری از پرتاب شدن برش توسط تیغه، قطعات کوچک را با یک تخته قربانی پشتیبان بگیرید. اره را در انتهای برش نگه دارید تا تیغه کاملاً متوقف شود.

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به دنبال حفره های جامد باشید
هر اره دارای سوراخ هایی برای زوایای میتر معمولی است. گیره‌های اره‌های ریوبی و بوش کمی «خوش‌کننده» هستند. شما باید دستگیره قفل میتر را سفت کنید تا مطمئن شوید که در آن قفل شده اید. اما زمانی که نیاز به تغییر زاویه میتر دارید، قابلیت تنظیم و قفل کردن میتر کسری از درجه از زوایای گیره به همان اندازه مهم است و برای این کار اره های DeWalt و Makita به عنوان بهترین اره میتر برجسته می شوند.

اره فارسی بر

تیغه را با علامت ردیف کنید
محافظ تیغه را با انگشت شست خود بلند کنید و یک لبه تیغه را به سمت پایین نگاه کنید تا برش خود را تراز کنید. احتیاط: هنگامی که برش را تراز می کنید، انگشتان خود را از روی سوئیچ بردارید. قطعه کار را محکم نگه دارید یا ببندید. سپس به تدریج محافظ تیغه را رها کنید و دست خود را به سمت سوئیچ برگردانید تا برش خود را ایجاد کنید.

اره فارسی بر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Single Bevel در مقابل Dual Bevel Saws
اره های تک مخروطی

چهار اره تک مخروطی ظرفیت برش مشابهی دارند و همگی قادر به برش متقاطع تخته 12 اینچی هستند. وزن این اره ها از 36 پوند متغیر است. (شیکاگو) تا 42 پوند. (ریوبی). همه آنها به جز شیکاگو شامل لیزر هستند و همه آنها شامل نوعی پسوند جدول هستند.

اره های دو طرفه

اره‌های دو مخروطی به شما این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به تغییر جهت قطعه‌ای که برش می‌زنید، اریب‌های مخالف ایجاد کنید. این باعث صرفه جویی در زمان و رفع سردرگمی می شود. علاوه بر این، اره مورب دوگانه کیفیت را افزایش می دهد. همه چیز در مورد آنها دقیق تر و دقیق تر است. البته شما برای کیفیت بهتر هم از نظر هزینه و هم وزن هزینه می کنید. این اره ها از 43 تا 55 پوند متغیر هستند. و همه آنها حدود 500 دلار قیمت دارند. همه آنها دارای ظرفیت برش مشابهو توانایی چرخش بیش از 45 درجه در هر دو جهت هستند. Bosch و DeWalt همچنین می‌توانند اریب‌های بیش از 45 درجه را در هر دو طرف برش دهند، که یک ویژگی مفید برای اصلاح است.

اره فارسی بر